Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Věda a technika, mládeži

Spravuje:

Šnek

Může vás zajímat



Reklama




kabuse en otoño de 1921   La Catedral
+ 111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
maftik nedobrovolný masový vrah  možných světů
Nechceš ty vaše večery nahrávat a dávat někam na web? :-)
Šnek tu vůbec  není
Zítra (či dnes, zkrátka v pátek 16. ledna 2015) od 20.00 se bude konat již 4. večer "aktualit z církevních dějin". Tentokrát bude tématem otázka platnosti kacířských křtů, která se ve 2. a 3. století velmi žhavě řešila a která nám v některých jevech probublala až do současnosti.
mpts Suit yourself, it's up to  you.
Což nemusí nic znamenat, dnes už jsou špioni všude. (Jeden můj skoro už bývalý kolega nastupuje cca od nového roku do jedné zahraniční firmy a jelikož si není příliš jistý svojí angličtinou, koupil si diktafon, že si bude mítinky atp. nahrávat, aby mu nic důležitého neuteklo. Řekl bych, že si zadělává na solidní problém… :-)
Šnek tu vůbec  není
Přinejmenším si toho nejsem vědom.
maftik nedobrovolný masový vrah  možných světů
Audiozáznam se předpokládám pořizovat nebude ... ?
Šnek tu vůbec  není
V pátek 19. listopadu se sejdeme opět ve 20 hodin na Barrandově u Sirotkových, a naším tématem bude starokřesťanský spor o kajícníky a jeho důsledky pro naši současnost.
Jan.S.Harold Nechť hříšníci opuchnou! 
Takhle už to je snad vosum let. :D
igi mors ontologica  -
(Protoze jsi nebyl u domlouvani pristich terminu?)
Šnek tu vůbec  není
Protože jindy to nešlo. (Jakou jinou odpověď jsi čekal?)
Jan.S.Harold Nechť hříšníci opuchnou! 
Proč to dycky organizuješ v jedinej termín, kdy jsem pryč?
maftik nedobrovolný masový vrah  možných světů
Se máte. Taky bych si dal podobné akce u nás líbit.
Šnek tu vůbec  není
Druhý večer "aktualit z církevních dějin" se bude konat v pátek 14. listopadu opět od 20 hodin tamtéž. Tentokrát se budeme zabývat sporem o velikonoční termín a vším, co z toho vzešlo.
Šnek tu vůbec  není
Aktuality z církevních dějin
Poté, co jsme se na našem bytovém semináři v Praze na Barrandově několik let věnovali zajímavým novozákonním postavám, začínáme od tohoto školního roku nové téma, nadepsané souhrnně "aktuality z církevních dějin". Budeme se postupně probírat dějinami křesťanského dogmatu a přitom si uvědomovat, jaké důsledky pro náš dnešní postoj ke světu a naše dnešní uspořádání života tato různá dogmatická rozhodnutí a spory mají.

První setkání s novým tématem se bude konat zítra, v pátek 3. října od 20 hodin, a bude se věnovat apoštolskému koncilu v Jeruzalémě (onomu popsanému v knize Skutků). Dorazit můžete přímo na místo (Pivcova 944, zvonit na Sirotkovy), nebo se se mnou domluvit a přidat se ke mně někde cestou (pak vzkazník).

 
Šnek tu vůbec  není
Ještě to není úplně ono, ale něco málo: http://www.earlychristianwritings.com/text/justinmartyr-secondapology.html ("And those of the Stoic school--since, so far as their moral teaching went, they were admirable, as were also the poets in some particulars, on account of the seed of reason [the Logos] implanted in every race of men-- were, we know, hated and put to death,--Heraclitus for instance, and, among those of our own time, Musonius and others. For, as we intimated, the devils have always effected, that all those who anyhow live a reasonable and earnest life and shun vice, be hated. And it is nothing wonderful; if the devils are proved to cause those to be much worse hated who live not according to a part only of the word diffused [among men], but by the knowledge and contemplation of the whole Word, which is Christ.")

Ale myslím, že kdyby se hledalo dál, bude to někde u církevních otců ještě daleko explicitněji.
Jan.S.Harold Nechť hříšníci opuchnou! 
Vida! Z hlavy ale vůbec nevim. Pomůžeš mi hledat?
Šnek tu vůbec  není
JSH: Nepsal něco takového už Justin Martyr?
Jan.S.Harold Nechť hříšníci opuchnou! 
Mám ještě jeden dotaz (sem zvědavej, co to zase spustí):

Nalézáme v dějinách teologie (nelépe tedy předdruhovatikánské, a kam až paměť sahá) u význačných autorů otců obhajobu přesvědčení, že idolatrie je – pro lidi, kteří nejsou dostatečně zralí přijmout Evangelium – prospěšná, neboť je to pro ně jediný způsob, jak zažívat a pochopit hipkapi tak, aby mohli později poznat a přijmout Krista?

(Jako určitě bychom asi nalezli nějaký ty deisty nebo unitáře, což mě taky zajímá, pokud se vám vybaví nějaký konkrétní argument, ale hlavně bych teď chtěl hledět mimo tyhle periferie...)
 
mpts Suit yourself, it's up to  you.
No tak jistě, to už je jen Haroldova (des)interpretace poznání těch mimořádně inteligentních mimozemšťanů… ;-)
Šnek tu vůbec  není
Ocs: mezi jednotlivými poznávanými jevy neexistující vazbu

Jak jsem říkal, pokud je to neexistující vazba, tak nemůžeš dělat žádnou vědu, a plané jsou všechny Tvé úvahy včetně Vidlovy kudly.