Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Věda a technika, mládeži

Spravuje:

FiS



Reklama



Problemy, dotazy, hadky ohledne statictickeho modelovani a inference, od t-testu po zobecnene linearni smisene modely, modelovani strukturnich rovnic, item-response theory... Taky vymena informaci mezi zoufalci, kteri pouzivaji R, MX, xgobi, gauss, pripadne i podradne softwery jako SAS nebo SPSS.

Vitany jak zprazujici prispevky zkusenych matematiku, tak dotazy zacatecniku.


Směrodatná odchylka a Grubbsův test
Ahoj,
je tu někdo nějakej statistik? My počítáme Grubbsův test podle tohodle a oni pro méně než deset měření počítají směrodatnou odchylku jako konstanta krát rozpětí. Já jsem o tom něco našel na webu, ale netuším:
1) Jestli je to lepší výpočet směrodatné odchylky než klasický pro malý počet měření, nebo se to používá proto, že je jednodušší?
2) Jaké předpoklady tento způsob výpočtu má? Tuším, že to vyžaduje normální rozdělení, ale to možná Grubbs taky?
3) Jestli je to lepší směrodatná odchylka pro Grubbse nebo ne?
Díky
 
DadB jsem zralý na  šrotovné
Já vím, doba je zlá. Není čas chodit na přednášky, není čas chodit na cvika. Tak se to hodí na internet a on to za mě někdo spočítá a já dostanu zápočet...
Sorry, ale tohle mě dost nasralo, už jen prostě proto, že tu VŠ pravděpodobnost učím.
Ty příklady jsou dost elementární na to, abys to milé Jamalkaao alespoň samo zkusilo.
Zkus to spočítat, naskenuj nebo ofoť sem svůj postup a pak se budeme bavit co s tím dál.
Protože i když to na těch papírech nebude dobře, alespoň bude poznat, máš-li o tom nějakou představu.
Ale sázet na to, že ti to někdo zdarma naservíruje, to už kapánek překračuje meze i jinak relativně tolerantního Okouna.
Paráda, díky, konečně jsem to pobral.
Reakce na | Vlákno  
FiS there being no objections offered, I res 
Pokud tě zajímá vztah mezi vzděláním respondenta a pravděpodobností ano/ne v nějaké otázce, a zároveň máš to vzdělání na nějaké podrobnější metrice než vyšší/nižší, pak je skutečně nejlepší logistická regrese. Ale soudě podle tvých otázek to asi není metoda, kterou bys chtěl na svojí úrovni dovedností používat. Můžeš si pro každé pásmo vzdělání (jako zš, sš, vš) spočítat poměr ano/ne a testovat to jako kontigenční tabulku.
Ohledně jednostranného a dvoustranného testu trochu pedagogicky (na příkladu srovnávání průměrů, ale platí to obecně): jednostranný test je "měkčí", najde významný rozdíl i tam, kde dvoustranný ho nenajde. Ale pokud testuješ, že A<B a ve skutečnosti v datech vyjde, že A>B, nemůžeš testovat, že B je skutečně vyšší. O použití jedno- nebo dvoustranného testu by ses tedy měl rozhodnout předtím, než uvidíš data, jinak by si každý vybíral jednstranný test a tvrdil, že od začátku měl tuhle hypotézu. Jelikož tomu nikdo nevěří, v praxi se to nepoužívá. Resp. používá se to jenom tehdy, když typ otázky vylučuje rozumnou možnost, že by věci byly naopak, případně rovnost průměrů nebo jejich nerovnost v opačném směru jsou zjevně irelevantní. Prostě nejde o to, jak potřebuješ, aby to nějak vyšlo, ale o to, jestli výsledek v opačném směru nestojí za testování. Což většnou není pravda (čekám, že lék A je lepší než B: ok, je to jednostranná hypotéza, ale bylo by sakra důležitý, kdyby se A ukázalo jako horší; proto nesmím jednostranný test použít).
 
grigorij hmmmm 
Zkus tu logistickou regresi. Ta odpovida presne na otazku, kterou klades.