Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Věda a technika, mládeži

Spravuje:

Tanaki



Reklama




von_Zeppelin Oliheň Beznaděje  pclib php framework
Žejo? Taky bych si myslel, že copywrajtří otroci nemají na nějakou psychologii čas.
Nicméně teď mi píše ředitel PRE, že "I love moje PRE" a já tam tu psychologii vidím. Že je čeština oficiálně makarónština smíchaná s angličtinou, to je spíš můj psychický problém - nikomu jinému to zjevně nevadí, ale takové to mluvení za vás - dokonce ani ne "Máš rád PRE" ale přimo "Mám rád PRE". "moje" - to už je klasika - známe z tv: naše vaše nova. Promluva ředitele, nejlépe formou dopisu s vaším jménem a podpisem je taky dobrý psychotrik.
Zo svojej skúsenosti z reklamiek si myslím, že sa to nijako zvlášť "psychologicky" nepremýšľa. Esá v obore to možno robia, ale u nás sa napríklad takto manipulatívne neuvažovalo, proste sme chceli vymyslieť dobrý a chytľavý slogan.
Protiva školní strašidlo z Bradavic  smrt
Nemohu potvrdit. Parlamentní listy sleduji, nějaké reklamy na mne pochopitelně vybafnou, ovšem já je nesleduji. Ohledně nákupů sleduji třeba kupi.cz apod. A to ještě mám problémy zvednout prdel z pohovky a obtěžovat se vůbec do daného obchodu. Jsem líný jak veš.
o128 Svět je založen na paradoxu 

Tohle je něco jiného než ta reklama parlamentních listů.

Jde o podvědomé spojení výrobku s něčím pozitivním. V přemíře reklamního spamu to spekuluje s tím, že vědomí ty reklamy zapomene. Pak se dotyčný dostane do situace: stojí mezi regály se spoustou stejného zboží od různých výrobců, a koupí si to co se mu podvědomě zafixovalo s nějakým pozitivním pocitem, přesto že tu konkrétní reklamu už vědomí zapomnělo.

U parlamentních listů jde o pocit "já chápu běh světa", který sám o sobě vyvolává pocit spokojenosti. Společnost se nevyvinula tak jak si představoval, a hlavně jak volil. Sebereflexe vyvolává nepříjemné pocity. Když mu někdo pofouká bolístku tvrzeními jako: může za to EU, neomarxisté, pře byrokratizovaný, přerostlý stát, a tak podobně. To je struna na kterou hrají PL a podobné strany a tiskoviny.

U normálního člověka to je nesmyslné tvrzení, všichni novináři přece jsou nezávislí, z podstaty.
von_Zeppelin Oliheň Beznaděje  pclib php framework
Mě by hlavně zajímalo, jestli ta tvorba nesmyslných nebo nesouvisejících vět aby se obešel vědomý cenzor a racionální myšlení je záměrná nebo je to jen náhoda.

Protože jen málokterá reklama říká přímo "Kupujte cikorku od Vávry, je nejlepší!" jako to dělávaly reklamy za první republiky. Místo jsou to slogany jako: "Harmassan. Žiješ jen jednou.", "Jed na krysy Maryša - pro lepší život", "Samopaly Krupp - protože lepší je radostnější".