Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Věda a technika, mládeži

Spravuje:

Tanaki



Reklama




von_Zeppelin Oliheň Beznaděje  pclib php framework
"V opačném případě, tedy pokud je člověk členem negativní skupiny, zafunguje obranný mechanismus individuální mobility, kdy se jedinec se skupinou jednoduše neidentifikuje."

Aniž bych nějak zkoumal ty odkazy, tak si myslím, že "neidentifikovat se se skupinou" může být dost obtížné, pokud je autoritativní a vy ji nemůžete opustit.

Např. Bondy zmiňuje případ svého (inteligentního) kamaráda, který začal opakovat stalinské zhovadilosti a jak je B. přesvědčen nikoliv pro nějaký prospěch apod., ale protože "nemohl žít ve lži".
 
herci ne, ale prostě se do skupiny náhodou dostali magoři, kdybych takový experiment dělal (a měl dost peněz a bylo to legální) tak bych jel víc skupin simultánně...
pantau čáry máry fuk 
jj, ty už jsem prostudoval.

na tom Zimbardově experimentu mi přijde nejvíc zarážející, že taková proměna nastala už po šesti dnech. což mě vede k tomu, že mezi těmi lidmi byli herci s danými úkoly.
Zimbardův experiment je dost provařený, je samozřejmě zajímavé, v co to přerostlo, ale řada sociologů a psychologů mu vyčítá nízkou validitu a reliabilitu (v podstatě nejde zopakovat a není možné říci, zda ty šokující výsledky nebyly způsobeny tím, že do skupiny dozorců se dostali skuteční hajzlové.)

v tomhle ohledu jsou zajímavější třeba Milgramovy nebo Ashovy experimenty:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Milgram%C5%AFv_experiment

https://cs.wikipedia.org/wiki/Asch%C5%AFv_experiment
pantau čáry máry fuk 
https://www.kzamysleni.cz/luciferuv-efekt-proc-se-z-dobrych-lidi-stavaji-lide-zli/

Tento experiment vstoupil do historie znám jako BBC Prison Study. Během deseti dnů mělo být zkoumáno 15 mužů (5 dozorců, 10 vězňů). Experiment však nakonec trval jen 8 dní. Podobně jako u Zimbarda byli ve smyšleném vězení. Vězni však byli vědomě celou dobu kamerováni. V podstatě se účastnili televizní reality show. Dozorci se plně neztotožnili se svými rolemi, systematicky nespolupracovali a k žádnému závažnému konfliktu nakonec nedošlo. Paradoxně to byli vězni, kdo ovládl vězení (po třech dnech spolu začali spolupracovat, protože jim bylo řečeno, že se mohou stát dozorci, šestý den v podstatě svrhli dozorce) a dozorci, kteří trpěli.
Autoři tohoto experimentu přicházejí s vlastním vysvětlením – aplikují SIT (Social Identity Theory – teorie sociální identity, dnes se nejčastěji užívá její modifikace – self-categorization theory), kterou poprvé zformulovali psychologové Henri Tajfel a John Turner (1979). Teorie tvrdí, že lidé přirozeně kategorizují druhé i sebe do skupin proto, aby získali vlastní sociální identitu. Většina lidí však vyžaduje pozitivní sociální identitu a vyhledává proto skupiny, které jsou pozitivní. V opačném případě, tedy pokud je člověk členem negativní skupiny, zafunguje obranný mechanismus individuální mobility, kdy se jedinec se skupinou jednoduše neidentifikuje. Což je logicky v rozporu se Zimbardovým výzkumem, resp. s jeho interpretací.
 
von_Zeppelin Oliheň Beznaděje  pclib php framework
Žejo? Taky bych si myslel, že copywrajtří otroci nemají na nějakou psychologii čas.
Nicméně teď mi píše ředitel PRE, že "I love moje PRE" a já tam tu psychologii vidím. Že je čeština oficiálně makarónština smíchaná s angličtinou, to je spíš můj psychický problém - nikomu jinému to zjevně nevadí, ale takové to mluvení za vás - dokonce ani ne "Máš rád PRE" ale přimo "Mám rád PRE". "moje" - to už je klasika - známe z tv: naše vaše nova. Promluva ředitele, nejlépe formou dopisu s vaším jménem a podpisem je taky dobrý psychotrik.
Zo svojej skúsenosti z reklamiek si myslím, že sa to nijako zvlášť "psychologicky" nepremýšľa. Esá v obore to možno robia, ale u nás sa napríklad takto manipulatívne neuvažovalo, proste sme chceli vymyslieť dobrý a chytľavý slogan.
nečetl jsem to tu celé, ale vysvětlím vám, jak to je
(ta šukana mageáků)

skrze vymezení se vůči jinakosti definuje jedinec svou vlastni identitu. je to celkem běžný jev, který zde nabývá na viditelnosti tím, že cizince lze jednoduše olejblovat přídomkem "mageák", příslušník snadno definovatelné významné menšiny a stává se tak "tokenem", tedy nositelem všech špatných vlastností, vůči nimž se chceme vymezit.
 
Protiva školní strašidlo z Bradavic  smrt
Nemohu potvrdit. Parlamentní listy sleduji, nějaké reklamy na mne pochopitelně vybafnou, ovšem já je nesleduji. Ohledně nákupů sleduji třeba kupi.cz apod. A to ještě mám problémy zvednout prdel z pohovky a obtěžovat se vůbec do daného obchodu. Jsem líný jak veš.
o128 Svět je založen na paradoxu 

Tohle je něco jiného než ta reklama parlamentních listů.

Jde o podvědomé spojení výrobku s něčím pozitivním. V přemíře reklamního spamu to spekuluje s tím, že vědomí ty reklamy zapomene. Pak se dotyčný dostane do situace: stojí mezi regály se spoustou stejného zboží od různých výrobců, a koupí si to co se mu podvědomě zafixovalo s nějakým pozitivním pocitem, přesto že tu konkrétní reklamu už vědomí zapomnělo.

U parlamentních listů jde o pocit "já chápu běh světa", který sám o sobě vyvolává pocit spokojenosti. Společnost se nevyvinula tak jak si představoval, a hlavně jak volil. Sebereflexe vyvolává nepříjemné pocity. Když mu někdo pofouká bolístku tvrzeními jako: může za to EU, neomarxisté, pře byrokratizovaný, přerostlý stát, a tak podobně. To je struna na kterou hrají PL a podobné strany a tiskoviny.

U normálního člověka to je nesmyslné tvrzení, všichni novináři přece jsou nezávislí, z podstaty.
Viz Společnost
Pokud se pletu, tak se omlouvám.
Možná si to blbě pamatuji, ale myslel jsem, žes byl jeden z těch, komu se nelíbil pohled na uprchlickou vlnu jako na potřebnou čerstvou krev pro Evropu.
Tuhle poznámku jsem čekal, ale ne od tebe. Nejspíš mě máš špatně zaškatulkovaného.
TL: Trochu čerstvé krve se vždy hodí.

Překvapuje mne, že tohle slyším zrovna od Tebe.

von_Zeppelin Oliheň Beznaděje  pclib php framework
Mě by hlavně zajímalo, jestli ta tvorba nesmyslných nebo nesouvisejících vět aby se obešel vědomý cenzor a racionální myšlení je záměrná nebo je to jen náhoda.

Protože jen málokterá reklama říká přímo "Kupujte cikorku od Vávry, je nejlepší!" jako to dělávaly reklamy za první republiky. Místo jsou to slogany jako: "Harmassan. Žiješ jen jednou.", "Jed na krysy Maryša - pro lepší život", "Samopaly Krupp - protože lepší je radostnější".
 
Radgost Pravda vyděsí. 
Osobně mi přijde, že podvědomí bude extrahovat spíše úderné "zakázat názor". Parlamentní listy se na to budou nabalovat jako nositel této informace.
Radgost Pravda vyděsí. 
Ano, už dlouho jej šacuju na asperga.
Trofozoit E agora? Enterram-se os mortos   e cuidam-se os vivos
Já si keosana pamatuju ještě z Lopuchu a myslím, že to je akorát autista.
Radgost Pravda vyděsí. 
sry, to bylo z mobilu...