Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Ať tě provází kýla...

Díky identitě 1 na blíže neurčenou dobu panuje v tomto klubu zákaz přispívání anonymů.

Sarpele Want to sell your house?   Best hide the taxidermy.
Tebou linkovaný článek moc nekoresponduje s tvým komentářem, fyi.
Vojtas Sbíráme chaluhy,hnědý a červený  sbíráme chaluhy,jsme z toho zmatený!
Ne, ale tim si to nebudeme kazit.
Dadel Respect my authoritah! 
Ale to je dnes to nejdůležitější, američtí publicisté nic jiného neřeší, viz třeba:

https://www.indiewire.com/2020/01/oscars-2020-diversity-1202202066/

Zaspals dobu
ocs sine ira et studio  OCSite
A opravdu ten Tvůj film odpovídá tomu mému obrázku?
Vojtas Sbíráme chaluhy,hnědý a červený  sbíráme chaluhy,jsme z toho zmatený!
Ano?
Mormegil Už jste  přispěli?
Se chudáci nezavděčej. Nejdřív jim všichni vyčítaj, že se nevěnujou ženám, černochům a lesbám, tak všichni celý večer nemluvěj o ničem jiným, a zase špatně. :-)
Mastodont  
Pan Šrajer komentuje Oskary. Vůbec nejde o kvalitu filmů, ale o procentuální zastoupení žen a černošek zvlášť, queer wtf, odporné bílé muže, stigma černošských vlasů, politiku (musíš být proti Trumpovi, jinak nežiješ!!) atd. atd. Nedík.

https://a2larm.cz/2020/02/vykoupeni-oscaru-vitezstvi-parazita-je-ocenenim-uvedomelosti-i-divackosti/
 
ocs sine ira et studio  OCSite
(Ehm, klikls?)
Vojtas Sbíráme chaluhy,hnědý a červený  sbíráme chaluhy,jsme z toho zmatený!
Reakce na | Vlákno  
Eco nikde netvrdí, že midkult je "skutečný mor současné kultury". A varuje před jednoduchým a jednoznačným vnímáním tohohle pojmu. Vlastně by se dalo říct, že Fila si tím, že si půjčil pojem midkult a dal mu takhle zjednodušenej význam, dělá přesně to, co vyčítá midkultu.
Já osobně si myslím, že klidně mohl pozitivní stránky midkultu ještě zdůraznit, podle mě midkult plní docela důležitou funkci.
Terabithian  
V čem přesně má být ten rozpor mezi tím, co tvrdí Fila a tím, co píše Eco?
Umberto Eco: Otevřené díůp

But this argument is not enough to
dispel our suspicion that what really irritates MacDonald is the idea
of popularization. In fact, for him, the dialectic between the avant-
garde and Midcult is fairly rigid and unidirectional (the passage
from High to Mid involves progressive entropy), nor does he ever
question the values of "high" art. In other words, he never seems
to doubt that the activities of the avant-garde had profound histor-
ical motives, and he does not allow for the possibility that some of
these motives may have emerged out of the uneasy relationship be-
tween the avant-garde and Midcult. For MacDonald "avant-garde" is
synonymous with "high" art, the only domain of value; any at-
tempt to mediate its results must be bad, for the very simple reason
that the average man, the citizen of modern industrial civilization
who requires such mediation, is beyond help. As a result, in Mac-
Donald's view, the formative methods of the avant-garde become
dubious the moment they are understood by a majority, a fact
which makes one suspect that MacDonald judges the value of a
work not just in terms of its nondiffusion but also in terms of its
nondiffusibility. In that case, his critique of Midcult may be nothing
more than a dangerous initiation into the game of "in" and "out,"
whereby the moment something that was initially meant for the
happy few is appreciated and desired by many, it loses its value as
well as its validity." But this would mean that criticism is replaced
by snobbery and that sociology and the awareness of the demands
of the masses have an extraordinary, if negative, ascendancy over
the taste and the judgment of the critic: he will never love what the
average man loves, but he will always hate what he loves. In either
case it is the average public that dictates the law, and the aristocratic
critic becomes the victim of his own game.

Já mám dojem, že Fila by si měl toho Umberta přečíst ještě jednou
Kamli Fila: Jak je důležité míti Umberta

Skutečným morem současné kultury je podle Eca midcult, který parazituje na tématech kultury vysoké prostřednictvím prvků kultury masové. Ne že by Eco na tento pojem přišel sám (přejímá ho od Dwighta MacDonalda), frases-ecopodařilo se mu ho ale natolik plasticky vysvětlit, že po dočtení Skeptiků a těšitelů se už nikdo nemůže dát nachytat Hemingwayovým Starcem a mořem nebo lacině „duchovními“ romány Paola Coelha. Midcult je dnes nejrozšířenějším druhem zdánlivě prestižní a stejně zdánlivě i lepší kultury, která je ale zhoubná, protože je banalizující a v podstatě nás odnaučuje trpělivosti a spolupráci. Spadá sem ohromné množství filmů, které jsou nominovány nebo vyhrávají Oscara či třeba České lvy. Jejich neustálé nadhodnocování pak způsobuje, že má spousta lidí úplně zdeformovaná měřítka. Jestliže v něčem Eco zůstal (aspoň v dotyčné knize) elitářem, pak v tom, že nechtěl, aby za vysoké umění bylo vydáváno něco, co jím není.

Midcult by se dal stručně definovat jako středostavovské umění, které nenáročným stylem přináší publiku své sdělení na stříbrném podnose. Jde o maloměšťáckou vykalkulovanou kulturu, kde se velké, tragické či vznešené věci neprožívají, ale mluví se o nich a jejich ušlechtilost je vysvětlena zcela polopatisticky. Midcult je důkazem, že spousta lidí nechce konzumovat pravověrné kýče (původní typy braku), ale nechce zároveň ani náročné umění, do něhož musí investovat více empatie, pozornosti a času. Midcult je odpovědí na potřebu, aby nám někdo naservíroval povznášející pravdy, ale tvářil se u toho nenuceně - abychom si sami mohli připadat povzneseně a nenuceně. Midcult se sice v lecčems může prokazovat jako kultivované (a často řemeslně špičkové) dílo, které se snaží být uměním, nicméně jeho ambice ani náročnost nejsou zase tak vysoké a smyslem je hlavně zanechat dobrý a příjemný dojem. Midcultu chybí nedořečenost a mnohoznačnost.

Sledovat přitom můžeme cokoli, ale neměli bychom přisuzovat velkou hodnotu něčemu, co nám jde příliš snadno konzumovat. Většina kritiků se tak při psaní potýká nejčastěji s problematickými midculty, které předstírají, že jsou něčím jiným a něčím víc. A kritikovou nejlepší zbraní proti midcultu je ironie a zesměšnění, pečlivé rozebrání oné nabubřelosti, dutosti a falešnosti.
https://www.jestevetsikritik.cz/glosy/300-jak-je-dulezite-miti-umberta
Mimochodem, jako pozitivní příklad midkultu zmiňuje třeba Hlavu XXII.
Tak nevím, jestli jsem se dost zásadně neseknul.
Kouknul jsem do Skeptiků a těšitelů a tam se skoro celá pasáž o midkultu týká pojetí midkultu u MacDonalda, přičemž mu ale Eco vyčítá něco podobného co jsem vyčítal Ecovi.
ocs sine ira et studio  OCSite
Vojtas Sbíráme chaluhy,hnědý a červený  sbíráme chaluhy,jsme z toho zmatený!
Kazde male dite vi, ze nejlepsi je Ferda!
Reakce na | Vlákno  
ocs sine ira et studio  OCSite
(A přitom každý přece ví, že nejlepší český film všech dob je Kristián.)
pantau už tu žiju třista roků  
ono tyhle zebricky jsou spis takova sranda, nema to moc velkou vypovidaci hodnotu.a spis to ukazuje jen na oblibu jisteho typu filmu u jistych skupin lidi. ja treba za nejlepsi cesky film vsech dob povazuju limonadoveho joea a nekdo zas marketu lazarovou.
pantau už tu žiju třista roků  
Eco napsal bajecnou esej o poruciku Columbovi. jen pro doplneni.