Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Ať tě provází kýla...

Díky identitě 1 na blíže neurčenou dobu panuje v tomto klubu zákaz přispívání anonymů.

ocs sine ira et studio  OCSite
(A přitom každý přece ví, že nejlepší český film všech dob je Kristián.)
pantau už tu žiju třista roků  
ono tyhle zebricky jsou spis takova sranda, nema to moc velkou vypovidaci hodnotu.a spis to ukazuje jen na oblibu jisteho typu filmu u jistych skupin lidi. ja treba za nejlepsi cesky film vsech dob povazuju limonadoveho joea a nekdo zas marketu lazarovou.
pantau už tu žiju třista roků  
Eco napsal bajecnou esej o poruciku Columbovi. jen pro doplneni.
Nebo bych místu žebřížku "Nejlepší filmy" udělal žebříček "Zajímavé filmy, které vás možná minuly."
pantau už tu žiju třista roků  
rozdelil bych to jednoduse na mainstreamovy filmy a nemainstreamovy filmy.
Jenomže to taky může být tím, že si náročnější kritici vyberou nějakého obskurního koně a jsou přehlasovaní nejnižším společným činitelem. Jinak s tím, že výsledky ankety jsou olol, zcela souhlasím.
A to je přesně to, o čem mluvím.
Kdybysme vzali Ecův přístup vážně, tak bysme směli konzumovat jen úplný sračky (Superman, Bond, sry) nebo úplný umění. Eco je taková šlechta, která kouká mile na ušlechtilé rolníky a dělníky a občas se převleče za bukolického pastevce nebo se zamaže od oleje, aby si sama spravila auto, ale z hlouby duše nesnáší zbohatlické měšťáky, co se snaží, ta drzost, proniknout do jejích řad. Ok, já vím, že Eco to asi myslel i jinak a že občas má kritika hraní si na kulturu smysl, ale sama o sobě je hrozně vágní. Já třeba nechápu, proč by se sentimentální komedie nemohly zabývat historickými událostmi nebo identitou, nota bene když se takový filmy točí už aspoň půl století a nějaký vyšší kulturní vzory to už ani nemá.
Dadel Respect my authoritah! 
Mnohem vetsi oscar bait byl Tmavomodry svet a tam mu na to nikdo neskocil
Terabithian  
O "jediné pravé vysoké umění" a požadavky na kvalitní film tady ale nejde. Jen o otázku, jaké umění by (ne)mělo vyhrávat v anketách kritiků, protože to pak logicky vytváří určitou představu o úrovni a vkusu oněch kritiků (ačkoli třeba pro Kolju hlasovalo jen nějakých 12 lidí z 52). Osobně si myslím, že ocenění určitého typu filmů napomůže leda tomu, že synonymem pro zdejší psaní o filmu zůstane Spáčilová... ale nejspíš si tuzemská filmová kritika ani lepšího maskota nezaslouží.
 
ocs sine ira et studio  OCSite
To je samozřejmě také pravda, ale mně šlo hlavně o to, že ať už „umění“ definujeme jakkoli, účel „pobavit“ u něj nebude primární, základní a naprosto drtivě převažující nad všemi ostatními — jako tomu je u filmů.
Mimochodem ta konspirační teorie o tom, že Svěrák napálil celou akademii a úmyslně vyrobil film, který je dokonalý oscar bait a přitom je úplně vyprázdněný a umělecky bezcenný je dobrá, to by se tu ještě mělo rozvést :)
 
Ono jde taky o to, že umění má asi tak tisíc podob a těžko konzumovatelná, nejednoznačná díla je jenom jedna z nich. Tvrdit, že jediné pravé vysoké umění vypadá takhle mi přijed poněkud omezené. To je jako když Oliver Frljić tvrdí, že jediné skutečné umění je levicové, to je výrok z +- stejné kategorie.
Reakce na | Vlákno  
ocs sine ira et studio  OCSite
(Ono hlavně jde o to, že film je primárně zábava. Umění jen tu a tam náhodou možná taky.)
pantau už tu žiju třista roků  
dík! zvlášť u umění platí bejt svůj. :)
Reakce na | Vlákno  
pantau už tu žiju třista roků  
nejlepší film je pro mě po revoluci Marián Petra Václava (sice se říká, že žádný film nemůže změnit charakter člověka (David Lynch), ale je pár filmů o kterých to neplatí, a Marián je tou vzácnou výjimkou v českém filmu, alespoň pro mě), taktéž je mimořádný film Petra Václava Paní Le Murie, což je ovšem studentský film). jinak z toho mainstreamu určitě Obecná škola, je to brilantně vyprávěný, což se mladýmu Svěrákovi už pak nikdy nepodařilo zopakovat.
Terabithian  
Přehlíživý postoj k některým moderním fenoménům (např. sociální sítě) se v jeho psaní začal objevovat až ke konci života. Jinak patřil naopak mezi autory, který i k popkulturním počinům považovaným mnohými elitními kritiky a akademiky za brak nehodný pozornosti (Superman, Bond), přistupoval se seriózním badatelským zájmem a bez předsudků a snažil se jim porozumět namísto toho, aby je jednoduše odstřelil. Když to zjednoduším, komiksové stripy s Charliem Brownem byly jeho pohledem stejně fascinující jako román od Flauberta.
Teda jsem dalek tomu předstírat, že slovu midcult rozumím, ale můj dojem je, že Eco byl takovej postsnob; když už má existovat něco jinýho než vysoký umění, ať je to úplnej brak. Fungovat to nemůže.
Svěrák šel po Obecné škole vždycky tou jednodušší cestou. Po Koljovi měl našlápnuto do Ameriky, tenkrát Oscar ještě něco znamenal. Ale radši se rozhodnul zůstat tady a točit scénáře svýho táty. Za mě je to škoda, protože talent tam byl a nemalý. Zrovna včera dávali shodou okolností Tmavomodrý svět, ale na se prostě nedá koukat a to jsem to měl v době vzniku potřebu spíš hájit. Scéna kdy jede Sláma na motorce a za ním běží ten čokl je esence slzopudného kýče. Kdysi jsem viděl vedle sebe srovnané dvě v podstatě totožné scény - přistání pilota, za kterým běží pes. Jednou Nebeští jezdci, podruhé Tmavomodrý svět. Fakt doporučuju, je krásně vidět rozdíl mezi kvalitní filmovou scénou a chladnokrevným kalkulem.
 
Terabithian  
Tak hlavně bacha na (mrtvého) Eca... samozřejmě je to zkratka k usnadnění práce, zřejmě nadužívaná. To slovo samo o sobě o mnohém nevypovídá, definice midcultu je dobově proměnlivá, vždy záleží na širším kulturním kontextu, neexistuje univerzální mustr, podle kterého by se dalo určit, zda něco je/není midcult, ale zase nelze v každém textu o daném typu umění rozebírat, proč a čím konkrétně je ono dílo problematické (zvlášť když nejde o recenzi). Tak se tam prostě hodí „midcult“ a je vymalováno.
Sarpele Want to sell your house?   Best hide the taxidermy.
A jak to čistě pro zajímavost popisuješ ty?