Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Ať tě provází kýla...

Díky identitě 1 na blíže neurčenou dobu panuje v tomto klubu zákaz přispívání anonymů.

Zabohad Žábohad nechce reinventovat víl 
Ne, já rozhodně neříkám totéž co Šlajer (těžko říci, koho z nás dvou by to mohlo urazit víc). Šlajer v tom odkazovaném článku například - tak nějak rozhořčeně - píše:
Pochyby, zda namísto pořádání podobné ankety diváky neodkázat na Česko-Slovenskou filmovou databázi, vyvolaly také další filmy v Top 10 eastern: Je třeba zabít Sekala nebo Pelíšky patří na ČSFD k nejlépe hodnoceným filmům daného období. Obavu, že sledujeme předávání cen za popularitu, nikoliv za výjimečnou uměleckou kvalitu, naplnily i některé ceny pro nové filmy.
V kontextu s ostatním jsem došel k přesvědčení, že pro Šlajera se "popularita" a "výjimečná umělecká kvalita" z definice vylučují. Pro mě ne. A mimochodem (já to předávání neviděl, vážně nevím): vyhlásili to jako anketu o "umělecky nejkvalitnější" anebo "nejlepší" film? Protože něco mi říká, že bych se se Šlajerem do krve pohádal o to, co znamená "nejlepší". Tedy, do krve by se hádal on, já za to nejsem placenej ;-)
Podle mých osobních měřítek I mého osobního vkusu (to jsou DVĚ různé věci) byl Kolja do té doby nejslabší Svěrákův film a první skutečné zklamání. Ale nepřehlídnul jsem, že to je moc dobře napsané, natočené, zahrané a že jako "doják" to výtečně funguje.

A obecně: Už pořádání podobných anket, vyhlašování cen, sestavování žebříčků je samo o sobě "podbízení se" populární představě, že někdo musí být první na cílové pásce, dostat alpakovej pohár a diplom - dokonce i v umění, kde to nedává žádný smysl. Jak objektivně rozhodnout, jestli byl "geniálnější" Vivaldi nebo Gershwin? A hlavně, proč to dělat?
======
echelonovi: rádo se stalo, ale zničí ti život.
No, já mám dojem, že jsi říkáš totéž co Šlajer, tedy že šlo o "dokonale vykalkulovaný doják". A Šlajer neobviňuje Kolju ze zločinu, ale - imho - že to není nejlepší český film od sametové revoluce. Nebo ty má pocit, že je to "true art"?
Jinak jestli bych to mohl otočit, je teda zločin pozastavovat se nad tím, že čeští filmový kritici prostě jen kopírují obecnej vkus?
Za link na tvtropes dík :)
Zabohad Žábohad nechce reinventovat víl 
Mno, já sice nekladu mezi sentimentalitu a kýč rovnítko, ale dejme tomu,
ale tohle vlákno začalo od toho, že Šrajerovi vadí, že to ostatním kritikům na rozdíl od něj nevadí (to byla tedy řeč o Koljovi).
Jinak Zemeckis je takhle maloburžoazně sentimentální snad vždycky, u mladého Svěráka to byl kalkul (já bláhovec jsem si myslel, že když po návratu z Hollywoodu hlásil "Obecná škola nevyhrála, protože ji Američani nepochopili; další film natočím tak, aby Oscara dostal", že je to fór a ten "film pro Američany" byl Akumulátor 1); a Amélie byla tak fantaskní, že to pro mě nepadalo na váhu.

Ze společenskopolitického hlediska je IMHO zločin těchhle filmů v tom, že jsou laskavé, což je v rozporu s angažovanou apokalyptickou pochmurností ctihodného Jorga z Burgosu, neboli True art is angsty
Leknin wannabe drsňačka, démonská duše 
A to není schválně?
Kolja, Forrest Gump a Amélie.
Teda nevím, jaké to má společenskopolitické souvislosti, ale jsou to všechno filmy balancující na hraně kýče a to imho kritikům vadí nejvíc.
Lol. Pokud vím, postavili jste si tyhle zdi oba.
arnost snad nechci tak   moks
Nojo, ale kdo to ma delat, kdyz ti mamlasove z a2alarm — do jejichz spadove oblasti tyhle souvislosti prinalezi — na to dlabou?
Filův problém ovšem spočítá v tom, že zařazuje filmy pořád do těch samých souvislostí.
w_o_o_d_y  
Třeba proto, že to někoho zajímá, někdo si to rád přečte, bude s tím polemizovat, ukáže mu to jiný způsob, jak o tom uvažovat, zařadí mu to film do nových souvislostí... Vždyť právě o tom komentářové a názorové sekce médií jsou.
Pinos taloš=morgoš 
Prosím tě, Dane, nebuď taková zapšklá buzna.
Zabohad Žábohad nechce reinventovat víl 
Ovšemže vznikají v určité době jako výtvory lidí s určitými názory a že se to může (hádal bych se ale, že musí) promítnout do výsledku; ale proč je to potřeba rozebírat a analyzovat? Nebo přesněji: k čemu, k jakému účelu je to potřeba, a k jakému ne?
w_o_o_d_y  
Já zažil devadesátky a jsem intenzivně alergický na mudrlanty tvého typu.
Samozřejmě, že filmy je potřeba zařazovat do společenskopolitických souvislostí, vznikají v nějaké době, tvoří je lidé s nějakými názory a tyhle věci se do toho promítají - je proto potřeba je rozebírat a analyzovat.
 
Zabohad Žábohad nechce reinventovat víl 
Jestli to nebude tím, že ocs myslí spíš recenzi než kritickou analýzu - to že se v tom dneska nedělá rozdíl není jeho chyba. Když chci zjistit, jestli je nový film pro mě anebo ne, je pro mě skutečně nejužitečnější "koštér se stejnou chutí".
Jinak, autory Filova druhu nepočítám za "filmové kritiky" právě pro tu jejich ideologičnost: nezajímá je film jako takový, ale jeho "zařazení do společenskopolitických souvislostí". Zažil jsem ještě "socík", jsem na to intenzivně alergický. Kromě toho, podobně hlubokomyslné analýzy si dokážu vymyslet sám, dokonce z různých úhlů pohledu; vždycky na míru závěrů, které chci právě dokázat.

Jo a mimochodem, proč bych měl potřebovat vědět "komu věřit a komu ne"? Co v téhle souvislosti znamená "věřit kritikovi" (mimo právě toho ocsova "věřit, že máme stejný vkus")?
Mastodont  
Dle očekávání nepochopils.
Reakce na | Vlákno  
ocs sine ira et studio  OCSite
Tak zrovna tohle mne vskutku nezajímá ani docela málo. Zajímají mne nové pohledy na věc, které mohu objevit já pro sebe; ale je mi děsně jedno, jak to vidí fanoušek toho či onoho, jímž náhodou zrovna nejsem.
Leknin wannabe drsňačka, démonská duše 
A z knížky se dozvíš, jak s film líbí člověku který na rozdíl od tebe zná/nezná předlohu, nebo je/nneí fanouškem celého franchise a tak?
Reakce na | Vlákno  
ocs sine ira et studio  OCSite
Chci-li vidět věci z jiného pohledu, nepřečtu si filmovou recensi, ale knížku.
Leknin wannabe drsňačka, démonská duše 
Tak záleží n tom jestli chceš vědět čistě jen na jaký film koukat/nekoukat, nebo jestli chceš vidět věci y jinýho úhlu pohledu.
Reakce na | Vlákno  
ocs sine ira et studio  OCSite
Cože. Zkus si to převést třeba na „koštéra, jemuž všechna vína chutnají stejně jako mně“, a snad Ti bude jasné, jakou napsals strašlivou pitomost