Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Věda a technika, mládežiNové

Spravuje:

DadB



Reklama




huhla Co se zbytečným časem?   Klubík EU čeká...
přečti si to ještě jednou. Řeč je o energetické účinnosti. A tu je logické posuzovat v celém řetězci, od těžby až po kola.
Nikdy by mě nenapadlo, že budu vyzdvihovat hnědouhenou energetiku, ale byli jste třeba někdy v bílinském lomu? Dejte si tamní uhelné safari, dokud to jde. Uvidíte, že uhlí z velkorypadel jde na běžící pás, který míří přímo do přilehlé elektrárny.
Ta napájí samozřejmě i celý lom se vší technikou. Jestli si dobře pamatuju výklad, ukousne to z vyrobeného hrubého výkonu vyšší jednotky procent. Podobně funguje třeba dvojice Vršany - Počerady.
(pro kontext: Tyhle superefektivní a dosud i levné zdroje (po modernizaci) přežijí nejspíš nejdýl a mohou být v záloze desetiletí. Jádro výroby elektřiny ale bude v čistších zdrojích)

A teď si představ řetězec těžba (někde u Ťumeně nebo hůř, z břidlic v Jižní Dakotě) - transport (ropovody, tankery, vlaky) - rafinace (rafinérie jsou nepřekvapivě jedněmi z největších spotřebitelů elektřiny). A celou tuhle část řetězce tam ten dement nemá, začíná hotovým palivem rozváženým po benzinkách.
že spoustu ropných produktů využije chemický průmysl je samozřejmě pravda, ale to, že jsou rafinérie vyladěné na produkci pohonných hmot a bez nich by toho dělaly mnohem méně taky těžko popřít.
Reakce na | Vlákno  
Teichmann  
Si tady jen odlozim, docela zajimave srovnani mixu:

 
Nafta a benzín stříkají ze země a elektřina se těží v zásuvce. Ale narozdíl od té elektřiny je nafta a benzín defacto odpadní produkt při zpracování ropy na další produkty, které ta elektroauta také tak ráda a hojně využívají :-) Tohle je prostě příliš velké sousto na to, aby někdo mohl říct "fosil je špatně, elektrika správně" a naopak. Co se týče zdrojů, ještě dlouho bude výhodné, aby tady bylo oboje.
huhla Co se zbytečným časem?   Klubík EU čeká...
chápu z toho veleinteligentního textu z Dfens správně, že benzin či nafta tryskají ze země rovnou do nádrží Shellu a jiných Čeper?
že v závěru textu naskakuje na ten hoax o masivním blackoutu způsobeném OZE je taková očekávatelná třešnička na rozpatlaném dortu.
FAVORIT11  
První svolávací akce pro elektromobily Honda e a Fiat 500e; Mercedes Citan s rizikem požáru (týden 14/21)

https://svolavacky.cz/honda-e-fiat-500e-svolavaci-akce-14-21/
 
FAVORIT11  
Ford řeší potíže týkající se nových elektromobilů Mustang Mach-E.
V chladnějším počasí začali někteří majitelé hlásit problémy s nízkým napětím baterie,
které vyústí v nemožnost vozidlo spustit, i když jsou hlavní akumulátory plně nabité.

https://www.zive.cz/clanky/elektromobily-jsou-pocitace-plati-to-i-pro-bugy-smulu-si-ted-vybral-ford-mustang-mach-e/sc-3-a-209526/default.aspx
 
diesel_ zabil stouky ľudí cez kovid 
Ano, to samozrejme chapu.

Kazdeho jeho volba, Allah miluje rozmanitost.
A kzdyz to budes nabijet vyhradne ze solaru na strese svyho domu, tak to doknce usetri nejaky CO2, kdyz teda pristoupime na hru klimatickeho scamu.

Bez tech solaru jsou z pohledu varianty 2

1. Plugin hybrid budes provozovat v rezimu nemecky korporat - emise CO2 budou vyssi z duvodu vyssi hmotnosti auta.
2. Plugin hybrid budes doma nabijet pres noc ze zasuvky - emise CO2 budou vyssi, protoze cesky energeticky mix

Konkretne Tesla jezdi s desivou spotrebou 12kg uhli na 100km.
https://dfens-cz.com/tesla-model-s-12-kg-uhli-na-100-km/
Reseni sice drazsi, ale zato horsi.

Avsak, papirove, z pohledu flotilovych CO2 limitu a europokut, se duha klene nad krajinou.
Reakce na | Vlákno  
Co nechápeš na „podle způsobu použití“. Když si to auto pořídím a budu nabíjet doma (protože můžu), tak prostě ten beznín budu tankovat jenom pokud pojedu na dlouhou cestu. Statistiky německých korporací jsou pro mě naprosto irelevantní.
FAVORIT11  
+1
diesel_ zabil stouky ľudí cez kovid 
V Německu si dali praci, jak je na tom realna spotreba plugin hybridu amalyzou cestaku z nekolika korporaci.
Vysledek je, ze spotreba je horsi, nez u obyc spalovaku, to hlavne z duvidu navysene hmotnisti.

On kupodivu temer nikdo svyho plugin sluzebaka doma.za svy peníze nenabiji, jezdi s tim zkratka jako se spalovakem.

Jak pravil muj kolega zamestnany v Nemecku: "Ty auta jezdi na daně"
Reakce na | Vlákno  
diesel_ zabil stouky ľudí cez kovid 
Namisto eufemismu preferuju prilehavejsi termin podvod.
Ono by nebyl problem zdanit CO2 uz ve forme paliva, ale to by taky mohla pravda vylezt na povrch a to neni vhodne.

Jinak Cina ma prave v uhelkach rozestaveno 300Gw, to vygeneruje asi dvojnásobek CO2, co v optimisticke variante usetri likvidace automotive v EU.
https://www.google.com/amp/s/oenergetice.cz/uhli/instalovany-vykon-uhelnych-elektraren-cine-by-mohl-dosahnout-az-1300-gw%3famp=1

Japonsko rozestaveno 20GW v uhelkach.

Indie jede na uhlí sakumprask.

Cina se slavne prihlasila po EU vzoru k terminu zakazu prodeje spalovacuch vozu, uz v roce 2060. Indie se zatim nepřihlásila.


Co se tyce klimatickeho scamu obecne, podle hokejkoveho grafu Ala Gora je uz Fidzi pod vodou a pulka Nederlandu taky.
Vsak taky dostal nobelovu cenu.
Nyni se uz o one hokejce prilis nemluvi, zvlast pote, co kdosi onen slavny klimaticky model nakrmil nahodnymi daty typu ruzovy sum a model opet vygeneroval hokejku.
Obecne se preslo z terminu globalni oteplovani a bezpecnejsi termin globální klimaticka zmena.

Tak ono je to u těch plug-in hybridů všelijaké. Podle typu auta a způsobu použití (*) můžeš mít opravdu téměř nulové emise, jediný způsob, jak to spravedlivě danit je přes spotřební daň v benzínu/naftě.

(*) Nový hybridní Mercedes C300e (nebo jak se bude jmenovat) má mít dojezd na elektřinu kolem 100 km a rozumný výkon motoru, takže dost často prostě nebude spalovací motor vůbec potřeba.
Teichmann  
Varianta 2 by pritom mohla byt klidne aplikovana plosne na veskera paliva, bylo by to mnohem vic fair, jen by mozna vyslo najevo ze kral je nahy.. nebo je snad nejaky legitimni duvod, proc jeden zpusob danit na urovni vyroby bez ohledu na najezd, a druhy az na urovni spotreby?
huhla Co se zbytečným časem?   Klubík EU čeká...
> Euro7 je preklep/prepis, mel jsem na mysli flotilove emise. automobilek
Překlep na klíčovém místě, dělal z toho dada

> odecti si hydroelektrarny,
Statistu nevidím a registrovat se nebudu, ale nechápu, proč se od obnovitelné produkce mají odečítat. Že větší potencál růstu mají solár s větrem je zřejmé

> Emisni povolenky s tim nemaji spolecneho nic, ty jenom zdrazuji elektrinu pro nabijeni EV.
Ne?
Představme si tři varianty:
1. za auta překračující limity CO2 se platí pokuty; poor Octavia CNG, holt žijeme v zelené totalite, sestimsmiř
2. za EV nabíjené ze "špinavých" zdrojů se tento typ pokut neodvádí. Ovšem ty zdroje si musí kupovat čím dál dražší emisní povolenky.
Cíle je dosaženo, jen "pokuta" přichází v jiné části řetězce
3. EV je nabíjen z OZE.
Všichni jsou happy, ne?

Jasně že to není úplně vyvážené, to je jasné. A některé triky jako nulové emise plug-in hybridů jsou neobhajitelné - a taky na ně dojde.
diesel_ zabil stouky ľudí cez kovid 
Renevable electricity including hydro v Nemecku:
https://www.statista.com/statistics/184239/proportion-of-renewables-in-global-electricity-generation-from-2000/
Realita je 26%, odecti si hydroelektrarny, ty uz do budoucna nemaji kam rust.

Pokud je Tesla ci jiny EV nabijen elektrinou z konvencnich zdroju, pak se do flotiloveho prumeru automobilky zapocitavaji jako NULOVE ZDROJE CO2, to je cele jadro CO2 podvodu.
Realita je takova, ze v beznem energetickem mixu a beznem zivotnim cyklu maji EV vyssi indukovane emise CO2, nez spalovaci vozy.
https://www.auto.cz/je-to-spocitane-tesla-model-s-vyprodukuje-vic-oxidu-uhliciteho-nez-mala-benzinova-auta-111148

Euro7 je preklep/prepis, mel jsem na mysli flotilove emise. automobilek. Nyni v roce 2021 cini flotilovy limit 96gCO2/km, coz odpovida prumerne spotrebe 3.64 litru nafty na 100km
https://www.autolexicon.net/cs/articles/vypocet-emisi-co2/#:~:text=V%C3%BDpo%C4%8Det%20emis%C3%AD%20CO2%20pro%20naftov%C3%BD%20motor%3A&text=Pro%20sp%C3%A1len%C3%AD%201%20litru%20nafty,z%20jednoho%20sp%C3%A1len%C3%A9ho%20litru%20nafty.

Samozrejme, toto neni dosazitelne, dosahuje se toho _PODVODEM_, ze EV se pocitaji jako nulove zdroje CO2 do celkove flotilove statistiky automobilky.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/volkswagen-emise-co2-diess-vw-pokuty-pokuta.A210121_142840_automoto_fdv

Za neplneni cilu jsou pokuty, v pripade bezne benzinove oktavky 1.5TSI to dela cca 50000Kc
https://www.auto.cz/emisni-pokuty-od-roku-2020-kolik-si-priplatite-za-nejpopularnejsi-auta-131380

Flotilove limity na dalsi roky budou stanoveny na podzim, predpoklada se pokles na 60g/km.
Opet, tohoto zile bude mozno dosahnout pouze prohloubenim _PODVODU_, ze EV neprodukuji CO2.

Vyse zminena Octavia GTEC koci z duvodu, ze jeji realna a priznana emise CO2 je 96g/km, uz nyni nesplnuje limit, v budoucnosti onech 60g/km ani omylem
https://www.auto.cz/emisni-pokuty-od-roku-2020-kolik-si-priplatite-za-nejpopularnejsi-auta-131380

Zato EV, jejichz REALNE CO2 emise jsou vyssi, se zapocitavaji _PODVODNE_ jako nulove CO2 emise.

Emisni povolenky s tim nemaji spolecneho nic, ty jenom zdrazuji elektrinu pro nabijeni EV.


huhla Co se zbytečným časem?   Klubík EU čeká...
1. ??? To číslo někdo ověřoval?
Za rok 2020: Georg Stamatelopoulos, an energy expert at the utilities company EnBW, sums up/.../: Renewables now cover around half of the demand
další zdroje to potvrzují:
Wind energy replaces coal as Germany’s biggest energy source in 2020
The share of renewable energy in the amount of electricity generated and fed to the grid in Germany reached a new record, rising from 42.3 percent in 2019 to 47.0 percent last year, the Federal Office for Statistics (Destatis).

Jasně, loni klesla celková spotřeba elektřiny, ale těch 20 procent pro OZE je podle snad všech zdrojů mimo i pro současnost, natož pro budoucnost

Další chyba je v předpokladu, že pokud je Tesla či jiný EV nabíjen elektřinou z konvenčních zdrojů, počítají se nulové emise CO2. V celém řetězci rozhodně ne. O emisních povolenkách jsi neslyšel?

A uplný bizar je poslední věta o Euro 7. To má řešit CO2? Vážně?? Nebo jako všechny normy z téhle řady stanovuje limity na lokální škodliviny jako je NOx? Co myslíš?
No a pokud skvělá Octavia GTEC bude chodcům pod nos posílat víc karcinogenů než dovolí (dosud nedokončená) norma závazná pro všechna vozidla, skončí zcela logicky. CO2 je v tomhle ohledu zcela vedlejší parametr. (že mají vývojáři čas na splnění přísnějších norem a že minimálně některé automobilky limitů dosáhnou i s motory s vnitřním spalováním je další věc)

Je ID Diesel debil, že to neví, nebo skleníkové plyny a lokální škodliviny míchá záměrně, aby se procvičil v demagogii?
A proč mu ty na tak průhledné triky skáčeš?
FAVORIT11  
Od ID Diesel:

1. V Nemecku rusej jaderne elektrarny a hromadne prechazi na vyrobu elektriny z plynu, OZE maji pokryvat neco kolem 20%
2. Tou elektrinou z plynu se za cenu silenych capex a opex nakladu nabije elektromobil, celkova ucinnost plyn-vykon na kolech Tesly cca 25%, halt prilis mnoho transformaci po ceste nezachrani ta účinnost paroplynove turbiny 60%
3. Alternativne lze onen plyn natankovat primo do auta typu Octavia GTEC, s celkovou ucinnosti plyn-kola cca 35%

Podle EU je varianta Tesla nabijena elektrinou z plynu skvela vec, pocita se nulove emise CO2.
Varianta Octavia GTEC ma tech svych standardnich cosi kolem 110g/km a tudiz je fujky fuj a ani omylem nesplni Euro 7
 
huhla Co se zbytečným časem?   Klubík EU čeká...
tak třeba radnice Amsterodamu je zelená, až oči přecházejí. A zvolení politici dělají to, co měli v programu.
Jasně že do agendy zasahují i soudy (zrovna přístup ke skleníkovým plynům ten ústavní ovlivnil výrazně), ale to bude lepší probírat v jiném klubu a nechal bych to na J_H_, případně dalších, kdo to mají z první ruky.
Teichmann  
NL politickou scenu si v tomhle ohledu rad necham vysvetlit, v tom se opravdu neorientuju. Ale ze vysledek voleb a to co se ve finale stane nemusi diky volebni matematice nutne odpovidat pozadavkum vetsiny volicu, to je celkem znamy fakt. Takze to nemusi byt dementi, treba je to stejne jako v CZ, schopny narod, jen je ridi nemehla ;)
vitmrazek Zbohatněte i bez práce  je to snadné
Já třeba moc nechápu fetiš "dopravně-obslužných spojů"

Autobusem se dá ode mne do Prahy dostat stejně rychle jako autem. Vím to, protože v sobotu a neděli k nám jezdí přímý výletní autobus. Bohužel, v pracovní den
žádný přímý spoj neexistuje. Musím jít 1,5 km na zastávku (15 minut chůze), dostavit se pět minut před odjezdem (5 min), jet do Berouna (15 min), 15 minut čekat na přestup.
Ani z Berouna nejedeme přímo, protože dopravně obsluhujeme sídliště (zdržení 20 minut), venkovan si může šlapat kilometr a půl, paneláčník nezvládne víc než 400 metrů. Pak konečně vyjíždíme na dálnici
a jedeme do Prahy (15 minut).

Je to úchylnej systém, kterej nikdy nebude fungovat a že retardují individuální dopravu jenom kvůli tomu, že si nejsou schopni vytáhnout hlavu z prdele, to mě fakt sejří.