Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Věda a technika, mládeži

Spravují:

Gudrun,
Trofozoit,
Borag,
milkshake,
asym

Může vás zajímat



Reklama




nastudujte amalgamy ve wikipedii
von_Zeppelin Vyhubit lidstvo  pclib php framework
Nedávno mi někdo vážně vykládal, že když nalejete rtuť na titan nebo i na zlato, tak se rozpustí. Doufám, že si to vymyslel.
 
CO se určitě intoxikovat až do bezvědomí z výfukových plynů dá, jezdíme na to. Pokud se podívám na analýzu plynů, tak 1,5% CO u zážehového motoru je více než dost, pokud se dělá revize plynových spptřebičů a naměří se víc než 1000 ppm, tak se spotřebič okamžitě odstaví, takže ve výfukových plynech je CO dost. Problém nastává vazbou CO na hemoglobin, vytvoří se karboxy Hb, tato vazba je 210x silnější než vazba hemoglobinu na O2, a jde jen velmi obtížně zrušit- v podstatě jen hyperbarická komora.
 
Aha, jasné tam vznikla tá nejasnosť, vďaka za objasnenie.
moc dobre to nefunguje
george_killer  
Imho CO2 zpusobi bezvedomi a clovek pak zemre udusenim (na nedostatek O2), ne otravou. Mysleno dneska s autem v garazi.
od ty doby, co jsou katalyzatory, uz se vyfukem z auta neda poradne otravit. Doporucuju gril na drevene uhli, v male garazi - ma to v Japonsku tisiciletou tradici, nebot tradicni japonska domacnost nemela kamna, a ohrivali se prave u grilu na drevene uhli, takze pouziti kyslicniku uhelnateho k sebevrazde bylo objeveno taky
george_killer  
N2 je ze vzduchu, kterej to nasaje. Takze zadny N2 "navic" samozrejme nevznika. Ve vzduchu ho mas ~78 %, tak mi ukaz tu praci, co odvadi . . .
Otec Chura  
Dík.
No v realite si občas ľudia v zavretej garáži vyriešia problém, tak že si navždy pospia v naštartovanom aute.
Myslel som, že väčinu práce odvedie CO, ako vidim tak N2.
Dik.
Wolfii White bracelet  in ward #7F ⚢
HC jsou uhlovodíky (obecně, metan, etan, eten, atd.). PM jsou pevné částice (particulate matter).
Otec Chura  
Co je PM a HC?
Wolfii White bracelet  in ward #7F ⚢
Tady máte "typické" složení výfukových plynů z nějaké bakalářky o měření spalin, ano, CO2 je ve směsi řádově více (14 % vs ~1,5 % v zážehovém, 12 % vs 0,04 % ve vznětovém motoru):

asym Hier bin ich Barsch,   hier darf ich's sein
(No možná jsem si trochu zapřeháněl - ale hlava by je bolela určitě:-)
asym Hier bin ich Barsch,   hier darf ich's sein
v spalinách som očakaval vyššie percento CO

Kdyby bylo tvoje očekávání v souladu s realitou, tak by lidi podél silnic padali jak mouchy, dovolím si tvrdit.
george_killer  
CO je samozrejme, jako produkt nedokonaleho spalovani, nezadouci (pomineme-li nejake redoxni reakce v katalyzatoru a nevim co jeste). Zaroven je velmi toxicky.
Laicky: Cim vice CO, tim horsi spalovani=>nizsi ucinnost=>vyssi spotreba a navic velmi jedovate vyfukove plyny. Idealni je benzin spalit na CO2 a H2O bez vzniku NOxu a dalsich toxickych produktu.
Prípravok na zistovanie obsahu vyfukových plynov v chladiacej kvapaline v aute, podla popisu na webe detekuje obsah CO2. Prekvapilo ma to kedže v spalinách som očakaval vyššie percento CO. Po prebublaní detekcnou zmesou sa táto z modrej zmení na žltú ak je tam plyn. Majú tam len bežnú zámenu CO2 za CO, alebo je to správne?


https://e-cat.sk/sada-na-meranie-uniku-co2-do-chladiacej-sustavy-asta-a-1025b
 
igi mors ontologica  -
Dead rat switch.
igi mors ontologica  -
Dead rat switch.