Ad PEC07 [28. ledna 2021 0:26:12]
Jako člověk, jehož oslovila zvěst Ježíše z Nazareta, pak i hebrejská část Bible a ideje křesťanství (nepíši „nauky“), se snažím, aby byl můj život pokud možno kompatibilní s těmito idejemi, apely či hodnotami. Nejsem si zcela jist, zda to mohu říci úplně natvrdo, ale doufám, že „patřím do církve obecné“. (A taky jsem evangelík.) Jsem si jist, že mnohé osoby z římsko-katolické církve do té obecné církve patří. Církev (ani tu obecnou, ani ty registrované nebo evidované podle zákona č. 3/2002 Sb. V ČR) nepovažuji za souhrn navzájem izolovaných individuí. Vnímám u členů obecné církve (i úředně evidovaných církví) určitou sounáležitost, sdílení se, společné směřování, práci na společném díle. Proto tuším, že má touha být členem obecné církve souvisí s pohledem na toto společenství, na jeho členyy i na skupiny jeho členů.
V rozhovoru s kolegou Infidelem jsem formuloval jakési „teze o pekle“. (Myslím, že nauku nikoli.) Pominu-li ty z nich, jež alibisticky relativizuji frázemi „nepředstavuji si“ „nedivil bych se“, „myslím si“ apod., šlo o tato tvrzení:
T1: Pro nasměrování člověka na cestu do pekla je určující jeho způsob života na tomto světě. (Např. nechá-li se zotročit pýchou, mocí, mamonem nebo já nevím čím.)
T2: Obraz čertů s vidlemi je analogie, nikoli reálný popis.
T3.1: Bůh o lidech dostávajících se do moci pekla ví.
T3.2: Bohu nejsou tito lidé lhostejní.
(Poznámka: T1 jsem ve snaze o stručnost nedoprovodil pojednáním o Boží milosti (např. J 1,16, J 3,16–18), neboť se domnívám, že v klubech „Křesťanství“ a „Bible“ lze předpokládat o Boží milosti povědomí, avšak lze snadno pobloudit mezi její nelaciností (Mt 25,41–45) a nevtěsnatelností do diferenciálních rovnic (Mt 25,34–40, J 3,17 etc.).)
V přípisu [27. ledna 2021 7:32:23] jsem sdělil, že se nechci podílet na tom, aby o jistých osobách, o nichž jsem si jist, že jsou členkami obecné církve, byl kreslen nelichotivý obraz. Totiž že jakožto římské katoličky jsou povinny věřit nejméně jednomu z následujících tvrzení:
NegT1: Pro nasměrování člověka na cestu do pekla není určující, zda se nechá či nenechá zotročit pýchou, mocí, mamonem nebo něčím podobným.
NegT2: Obraz čertů s vidlemi je reálný popis.
NegT3.1: Bůh o lidech dostávajících se do moci pekla neví.
NegT3.2: Bohu jsou tito lidé lhostejní.