Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Tento klub je zaměřen na bastlení v elektronice, či v elektrotechnice. Pro cokoliv jiného doporučuji použít např. obecný klub Udělej si sám, který jistě uvítá jakékoliv kutilství. Protože se nám tu množí trollové, tak je vkládání příspěvků od teď povoleno jen pro zvané.

Úvod do bastlení od Martina Malého https://elektrokniha.github.io/
Praktická elektronika https://cs.wikibooks.org/wiki/Praktick%C3%A1_elektronika

Pár tipů na weby, kde hledáme, či nakupujeme součástky, kity a dílenské vybavení

http://cz.mouser.com/
https://www.tme.eu/cz/
https://www.gme.cz/
https://www.ges.cz/cz/
http://www.ezk.cz/e-shop/select.php
http://cz.farnell.com/
 
http://www.snailshop.cz/ - je to taková všehochuť, ale hlavně je tam ale takové to malorozměrové mechanično - ložiska, krokové motorky, převodovky, řemenové rozvody, a elektronika kolem toho.
 
Mockrát jsem ji sice nevyužil, ale možná stojí za zmínku i tato stránka http://www.hledejsoucastky.cz/

El_Diablova stránka o bastlení http://eldiablo.webz.cz/pages/elektronika.html

Asi jak kde. Většinou můžeš být rád, že to vypneš na tlačítko. Když máš smůlu, tak musíš do menu..
Každý technik to montuje jinak a jinam, taky by s tím měli problém, plus demontáž palubovky aj. .. zbytečná investice. Ještě se na to odpojení na chatě kouknu, je škoda, aby si alarm bral 30 mA, když je k ničemu. Tak mě napadá, že když jen odpojím napájení alarmu, nemusel bych už nastartovat.. no uvidím, jestli to najdu.
Vážně šílenost .. dají se tyhle vychytávky natvrdo vypnout, aby už neotravovaly?
Nastastie tuto EKO vychytavku este nemam :) Minimalne by som to pri kazdej jazde vypinal, alebo castejsie daval na nabijacku.
V tomto kontextu celkem doporucuji si precist tento clanek - Kdo nebrzdí motorem, tomu dříve odejde baterie. Může za to stop-start. Podekujmez EU a jejim ekolimitum.
Ale kopec tychto problemov by poriesila navsteva autoservisu.
Kdyby mi ti kkti v Auto Star City (už neexistující) tehdy řekli, jak je to zapojené, dávno bych alarm odpojil, ale netuším, kde. Zkoušel jsem zkusmo vytahovat po jedné všechny pojistky a ani jedna to nebyla.
 
U noveho auta, casto ostava volat len servis. Alebo sa meni bateria castejsie. Co som sa rozpraval, tak niektori ludia jazdiaci iba mesto menia autobateriu 1x za 2 roky, pripadne kazdy rok. Proste ju zrasuju.
Pokial mas nejaku Fabiu, alebo ine auto, ktora ma aktivny zapalovac aj pri vypnuti startovania /pripadne hlavny vypnuty a zadny zalozny zapnuty/, tak do toho, co ostal aktivny po vypnuti, si mozes kupit udrziavaciu solarnu nabijacku. Hodis ju na predne, ci zadne sklo a mava to napajanie na svorky akubaterie, alebo do zapalovaca. Tusim pred nastartovanim sa odporuca odpojit to.

Co si sa pytal - riesim podobne problemy. Mal som moznost si to dat niekde nabijat v jednej garazi, ale bol tam problem a uz sa tam moc nedostanem. Tak som si v praci nechal zriadit u jednej budovy napajanie z nej. Ci uz z okna na predlzovacku, alebo externu zasuvku /ak mate vlastny areal/. Pripadne, kto ma elektriku v garazi, ideal.

Pre nudzove situaciu su tu zase powerbanky s jump starterom, kedy nastartujes nudzovo aj so zlym akumulatorom. V pripade stareho auta a alarmu s vysokym odberom, by som radsej obetoval ten alarm. Dnes sa moze stat, ze urcite stare auta nemali vykonne alternatory a ked tam das moderne autobaterie, nestiha ich ten alternator dobijat. Tam je nutne davat vhodne autobaterie starsieho typu, ake boli predpisane, aby to alternator stihal dobijat.

Imho v tvojom pripade by bolo najjednoduchsie nabit akumulator a ak parkujes vonku, nechat tam tu solarnu powerbanku na udrziavanie jej stavu. I pripadne straty alarmu, by to stihalo dobijat.
Docela by mě zajímalo, jak to pak lidi dělají, když se jim u nového auta úplně vybije baterka a na ulici ji dobíjet nemohou. Zdaleka ne každý má nějaký zdroj, který by tam přechodně dali. Jednou jsem uvažoval nad tím, že bych dal prodlužku někdy pozdě v noci z okna, přes chodník a do rána dobíjel, ale nejspíš by se o to někdo přerazil nebo ten kabel ukradnul.

Btw. nevadí, když je auto připojené zároveň na dva různé zdroje (třeba z malého aku v zapalovači a z baterky), netluče se to nějak?
Klidně bych alarm odpojil, ale pak bych musel auto zamykat klíčem. Kupovat do téhle stařešiny zbytečně extra DO jen kvůli centrálu mi přijde zbytečné.
 
Overkill nabijecka - ctek mxs10, takovy trafo od notebooku co umi v supply modu az 10A takze jdou pustit i svetla :)
 
Zjisti si, kolik ten alarm bere (tyhle historicke klidne desitky mA) a jestli neni lepsi ho opravdu odpojit. Pak je otazka jak chytra je nabijecka, ja ted poridil trochu overkill ctek a muzu doporucit. Jo a to chovani alarmu je imho normalni.
1/ autobateriu pri nabijani nemusis vobec vyberat, ani odpajat, ak mas moznost to niekde pripojit k zasuvke. Nove auta sa dokonca nesmu odpajat od autobaterie, pretoze pri pripojeni to moze chciet nejaky servisny kod, alebo kalibraciu autobaterie, ktoru robi servis. Na to sa pouzivaju nabijacky s funkciou zdroja, kedy sa pripoji nabijacka ako zdroj a potom sa moze vybrat autobateria a pre auto je to, akoby si ju ani nevybral a tak neresetuje urcite nastavenia.

2/ Ak nedoverujes nabijacke, mozes si pred to hodit este digitalnu zasuvku s programovacimi hodinami, ktora to vypne a zapne podla potreby. Pripadne taku, ktora by mala automaticke vypinanie pri nizkom odbere.

3/ ze je vadna nova bateria, moze byt. Je to vsak menej pravdepodobne, ako to - ze skor je problem s alternatorom, alebo elektroinstalaciou vozidla /parazitickym prudom/
Do auta som si kupil nabijacku pre USB, ktora obsahuje teplomer, odberany prud z nabijaneho USB zariadenia a voltaz autobaterie. Uz ma to raz zachranilo pred tym, zeby ma to niekde nechalo, ked po nastartovani vystupa napatie vzdy na 14,4V a vsimol som si, ze istu dobu to uz tak neni a jazdil som len na autobateriu - alternator bol pokazeny. Toto je vhodne na bezne denne pouzivanie. Multimetrom zistis to iste, ci po nastartovani nezacne voltaz baterky rast.
Su rozne nabijacky. Dnesne tie smart maju udrziavaci rezim, kde je mozne prevadzkovat akumulator nonstop na nabijacke. Pripadne niektore su aj ako zdroj energie, kde udrzuju pri chode elektroniku auta, ked je odpojena autobateria.

Asi by bolo vhodne urobit kontrolu, ci nemas nejaky paraziticky prud + ci je vobec v poriadku dialkove ovladanie od auta. Napr. keby doslo k zaseknutiu tlacitka na ovladaci, tak by mohol vysielat pulzy. Zamkne, mas otvorene dvere, tak sa otvoria a znova sa snazi zamknut a niekolkokrat to takto bude robit, pokial sa zase tlacitko nejak samovolne neuvolni.

Btw, s tym alarmom je to divne, ako moze kravnut, ak bola baterka odpojena. Nema alarm samostatne napajanie svojou baterkou? Keby bola v nom slaba baterka, moze to niekedy hukat.
Do Š120 by som ten alarm už montoval, to je už veterán. Ale do Felácie?
občas se sama při vypnutém alarmu rozhoukala siréna, pak postupně slábla a cca po 2 minutách konečně utichla - strelba od boku - tohle mi prijde jako funkce alarmu, resp. posledni level ochrany pred corkarema kteri odpoji autobaterku a auto odtahnou/odvezou. Zkusil bych mrknout do manualu autoalarmu zda tam neco takoveho je a jestli se to da disablovat.
Je nutne mit ve Felicii alarm? Co ho odpojit?
Auto vždy stojí cca týden a pak se většinou jede 1km a zpět, takže musím dobíjet. Přes rok to bez problémů udělám na chatě bez odpojení, ale v zimě musím baterku odnést domů a po namontování zas začne blbnout ten alarm. Někde jsem četl obecnou radu, že by se před připojením baterky měla odpojit "hlavní pojistka", aby se elektronika alarmu nárazem proudu při zapojení baterky nepoškodila, ale ve Feldě žádná hlavní pojistka není, resp. nenašel jsem, jaká pojistka ten alarm jistí, pokud to nezapojili blbě úplně bez jištění.